Eläinten ja kasvien |
P, E | |
Pitkä (400 j + 40 j/taso) | |
Ei ole | |
Ei päde |
Havaitset jotakin tiettyä lajia olevan eläimen tai kasvin, joka on katsomissuunnassasi ja sinusta poispäin huokuvan keilan alueella. Loitsua käyttäessäsi sinun on ajateltava jotakin tiettyä eläin- tai kasvilajia, mutta voit vaihtaa lajia kullekin uudelle kierrokselle. Saat sitä enemmän tietoa, mitä kauemmin tutkit jotakin aluetta tai mitä kauemmin keskityt johonkin eläin- tai kasvilajiin.
1. kierros
Selvität, onko alueella kyseisen eläin- tai kasvilajin edustajia.
2. kierros
Selvität kyseisen lajin edustajien lukumäärän alueella ja niistä terveimmän yksilön kunnon (ks. alla).
3. kierros
Selvität jokaisen alueella olevan yksilön kunnon ja sijainnin. Jos jokin yksilöistä ei ole näkölinjallasi, saat selville sen suunnan mutta et tarkkaa sijaintia.
Kunto
Loitsu ilmoittaa olentojen kunnon seuraavien luokkien avulla:
Normaali
Vähintään 90 % normaalista täydestä kestopistemäärästä, ei tauteja.
Kohtalainen
3090 % normaalista täydestä kestopistemäärästä.
Heikko
Alle 30 % normaalista täydestä kestopistemäärästä, jokin tauti tai jokin toimintakykyä haittaava vamma.
Kriittinen
0 kestopistettä tai sen alle, jokin viime vaiheessaan oleva parantumaton tauti tai raajarikko.
Jos olento voidaan laskea useampaan kuin yhteen kuntoluokkaan, loitsu ilmoittaa niistä heikoimman.
Voit siirtyä joka kierroksella etsimään kasvi- tai eläinlajia uudelta alueelta. Loitsu voi läpäistä myös esteitä, mutta 1 jalka kiveä, 1 tuuma tavanomaista metallia, ohutkin lyijykerros tai 3 jalkaa puuta tai maata pysäyttää sen.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.